Hurra hurra !

Igår firade vi P som fyllde år :-)
Tycker alltid att det är lika trevligt att ha besök här hemma ! :-)
Vi åt massa godsaker, och hade en rikigt mysig kväll.
 
 
I helgen var vi över hos R & M också, blev bjudna på god mat, kollade film, åt godis :-D
 
 
 
Har ni sett något sötare ?

Blir ju lite sugen på en liten Chihauhau när man får gosa med lilla N !

Mycket skräp på senaste tiden, i stort sett allt mitt fett och kolhydrater jag ätit har varit sötsaker haha.. inte bra..
Tänkte jag skulle försöka skärpa till kosten lite och få i mig lite mer kolhydrater och fett från "bättre källor"... Men nu har vi ju forfarande tryffeltårta kvar från igår, och den måste ju ätas upp.. och allt annat gott som finns i mitt hem haha.. så framtiden ser inte så ljus ut.. eller, de är väl de den gör, för det är ju så gott med sliskiga sötsaker haha !
 
Nåja, något helt annat..
Ni som känner mig, vet kanske att jag konstant varit på jakt efter aminos som smakar GOTT efter att Scivation fick för sig att ändra något i sin UNDERBART goda Xtend... så nu har jag hittat den !
Och de bästa är , burken är också såpass liten, att jag kan ha med den i väskan jämt !
BLOX !
Har blue raspberry och watermelon, dock har jag inte testat melonen ännu, men raspberry... Mmm m mmm !!!
Och då tar jag då alltså en skopa och häller direkt i munnen, ingen vätska, smakar surt godispulver !

 
 
Annars då...
Jooo serruni... saker börjar faktisk se ljusare ut , ÄNTLIGEN !
Jag har fått reda på att jag har låg sköldkörtelhormon, så nu väntar jag på att få medicin för det.
Visst, kommer få äta medicin hela livet, men hellre det, än att jag var 4e månad får testa nya mediciner i hopp om att de ska hjälpa... vilket de aldrig gör !
Så de är riktigt skönt att veta VAD det är som gör att jag ibland mår väldigt dåligt mm.

Och sedan händer det lite annat smått och gott, och jag ska berätta, men inte ännu för det är inte 100 % :-)

Har fått mitt paket med mina skoooor, ska hämtas ut sedan idag, ska försöka visa bild på dem då !
 
 
Woooow, ett komplett inlägg på typ 3 år... Ni orkar säkert inte ens läsa allt bara för det haha !
 
Ha en fin dag ni som fortfarande kikar in här <3
 

Kommentarer
Postat av: elisabeth ore

Er du også en sånn som MÅ spise opp alt det gode i skapet før man "starter på nytt"??? Haha, off, har skapet fullt med godis fra Sverige, må slutte å kjøre over grensen....;-))

Så kjedelig med skoldbruskkjertelen og hormonutsondringen der, men i det minste vet du hva som er feil, og så lenge medisinen fungerer. Må også ta medisiner hver dag, for ADHD, noe som ikke akkurat øker apetitten, så vanskelig å legge på seg mer muskelmasse... Alle skal vi jo ha noe å slite med!

Håper ikke du legger ned bloggen, jeg har jo akkurat oppdaget den!

Kan jeg spørre hvor høy du er? og hva du veier i konkurranseform og til vanlig? Prøver bare å se åssen jeg ligger an ift konkurranse etterhvert selv. Har konkurrert for mange, mange år siden(15!) i bygging, men finnes ikke så mye muskler igjen fra den tiden...

Håper du får en fin uke, Michaela!

2013-10-22 @ 05:43:58
Postat av: E

Hej, kan inte du berätta lite mer om hur du fick din diagnos och hur du mådde innan och så? Jag misstänker att jag lider av låg sköldskörtelhormon men det känns som att symptomen är så diffusa och om jag går till en läkare kommer de inte ta mig seriöst utan tro att jag är hypokondriker eller deprimerad :S

Svar: Hej !
Jag fick den helt enkelt genom att jag gick till min läkare och bad om att få göra test just för sköldkörteln.
Kontakta din läkare och prova iallafall. Han/hon kanske låter dig få en remiss utan att tjafsa tillbaka :-)
Måste ju alltid försöka först :-) Lycka till och hoppas du får bukt med dina problem !
Michaela

2013-10-22 @ 07:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0