Plattång

Jävla djungel det är alltså !
Har suttit och sökt på nätet... jag vet inte hur länge ! .. om vilken plattång som är bäst ..
Verkar ju som att det är GHD som tar förstapriset ?! Och ja.. pris är ju en sak som de tar haha ! Jisses.. 1700 kr för en plattång !
Gama har jag läst ska vara bra också, men många går sönder ?... känns ju inte så lockande... dock är priset mer ok än GHD...
Och skulle jag köpa en GHD... vilken av dem isf ?
Gold.. eller IV.. eller gaaah.. vilken ?!
Någon av er läsare som har testat dessa och kan komma med tips ?
Jag måste verkligen ha en BRA plattång med tanke på min lejonman.. Nu har jag en billig skit som bara sliter på mitt redan förstörda hår haha...
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag har en Gama Cp1 som funkar riktigt bra. :)

2013-03-01 @ 15:52:00
Postat av: Melinda

Jag har mega tjockt hår. Tjocka strån och många , så jag behövde verkligen en grym plattång. Jag köpte Gama då priset är mer okej och jag känner några som fått klapp i kontakten i GHDn. Så hade ingen lust med att betala nästan 2000 på något som blir skit ändå. Gama är riktigt grym!. Fungerar skit bra på mitt hår. Eftersom jag bor både i Sverige och USA så passar den bra då den omvandlar strömmen (volten) själv. Tror även GHDn gör det men inga andra billiga ;)
Lycka till ! Kram

Svar: Tack ! Fast, vilken Gama är dt du har ? :-) Tycker du att håret blir "lent" när du plattat det ? Så den inte sliter så mkt på håret.. de säger ju att de ska vara fördel med GHD också.. :-/
Michaela

2013-03-01 @ 17:14:22
Postat av: FITNESSLINDA

Testat GHD precis när de kom ut och självklart är de bäst! Oavsett vilken av dem du köper ;)

2013-03-03 @ 11:25:40
URL: http://nattstad.se/fitnesslinda
Postat av: Jennifer

Jag har en GAMA som ja haft i 4 år och även en innan det. Har aldrig gått sönder den första tappade ja dock bort efter en resa men en super plattång vet inte vilken modell men den vanligaste iaf för ca 700kr finns på Åhléns så de går ju o testa dom där med.

Svar: Tack för svar :-) Kanske få ta mig till Åhlens och testa då.. :-D
Michaela

2013-03-06 @ 17:19:30
Postat av: Melinda

Vet inte om du hunnit köpa..Men min model heter CP1..Håret blir lent och glansigt.Perfekt för mitt hår som annars blir ruffsigt ;)

Svar: Tack :-D Men du har aldrig haft problem med att den går sönder eller blir sämre ? Och har du tjockt hår ? :-O
Michaela

2013-03-08 @ 18:13:47
Postat av: Linda

Hej... ska ge dig lite enkla tips. ghd går till 185 grader vilket ör den absolut maximala temperaturen för att värmestyla ett hår och låsa manupelationen du gör när du antingen lockar eller plattar håret. Dem låser in fukt i håret vilket behövs för att det ej ska bli frissigt och endast ghd som arbetar med denn teknologin. Dem är världsledande. all värme över 190 grader skadar håret torkar ut och försvagar hårstrået... det gör du aldrig med ghd då dens teknologi ej kan gå varmare än 185 grader dessutom inte heller lägre. som sagt outstanding. 200 grader gör håret obotlig skada vid 216 grader så smälter håret. Har du långt tjocks hår investera i en ghd gold max styler eller ghd salon styler, men om du vill bränna på lite extra deg lanserar dem snart n ännu värre styler som heter ghd eclipse som plattar ut rtt affro via 185 grader håret blir amazing. ;)
gamma är ok men budget ghd lämnar 2 års garanti och skulle du få minsta problem lagar dem den inte utan byter ut den direkt !! värd pengarna!! lycka till

Svar: Oh tack för ditt svar ! Jag tror att jag bestämt mig för att köpa en GHD... men jag väntar till jag kommer hem till Sverige i juni... kanske har man tur att de sänkt den en aning... fast.. förmodligen inte haha !
Michaela

2013-03-10 @ 15:38:23
Postat av: Linda

Förmodligen inte :-) men värd pengarna och minimala slitaget eftersom vi tjejer hatar att klippa av oss håret :) lycka till.... kram

2013-03-12 @ 23:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0