Vad jag använder mig av för smink

Då ska vi se om jag kan få ihop ett litet inlägg...

Vi börjar med grunden..
smörjer in ansiktet med en dagkräm först.
Jag använder sällan flytande foundation nuförtiden.. kör på mineralpuder, blir naturligast, och det känns inte lika "kletigt"
Nu har jag märket Tikei, men använder också ID.. dock kan jag tycka att det ger lite klåda när man tränar/svettas och när de är riktigt varmt ute.
concealer där det behövs, från MUS, men jag föredrar faktiskt MAC framför MUS.. känns som det är mycket bättre kvalite i deras smink !
Solpuder från smashbox, matt. Kan ha på lite extra solpuder från too faced för att markera lite extra på vissa partier.
Highligtar lite på kindbenen.
Ögonen då...
Tycker ögonbrynen är VIKTIGAST... tyvärr var jag en dum tonåring på den tiden då det var populärt att noppa ögonbrynen till pinnsmala streck, som jag än idag får sota för haha !
Har många gånger funderat på att göra kosmetisk tatuering, MEN då jag ofta ändrar form/tjocklek på brynen passar det mig inte !
Använder både penna och brynskugga när jag fyller i ögonbrynen.
Antingen kajal eller eyeliner, till vardags blir det isåfall brun färg, annars kan det se lite hårt ut tycker jag.
Ögonskugga... oj, den varierar mycket.. men oftast blir det kanske neutrala färger till vardags... jordnära bruna varianter tex.
Om jag ens har ögonskugga dvs :-)
Är inte mycket för läppstift, händer att jag använder mitt favvo från YSL som går lite i rosa/beige färg, dvs ganska neutralt om jag ska ut eller liknande.
Annars lite cerat eller läppglans..
Ledsen att jag inte orkar fota hur jag gör och vad jag använder, men kanske vid ett senare tillfälle :-)



Alla bilder är tagna ifrån google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0