MAC

Detta inhandlades idag, MAC produkter!


Kommentarer
Postat av: agnes

Hej!

Har suttit och klickat runt på din blogg ett bra tag nu och blir inspirerad till tusen så tack för det!!
Har dock samlat på mig lite frågor och funderingar som jag skulle vara jättetacksam att få svar på.

Jag har tränat hårt och regelbundet ca 5-6 ggr i veckan sedan cirka 1,5 år tillbaka, försökt att utmana mig själv med tyngre vikter och när jag inte har orkat mer har jag pressat mig till att göra ytterligare några reps till. Innan detta tränade jag cirka 3 gånger i veckan och då inte så seriöst.

Det senaste året har jag ätit nyttigt, unnat mig godsaker på helger och speciella tillfällen som jul osv men annars varit noga med att jag äter nyttigt. Åt innan ganska stora portioner men då var det med nyttig mat och mycket sallad.

Sedan ett halvår tillbaka har jag lagt in mycket cardio i min träning, morgonpowerwalk nästan varje morgon i 5 månaders tid, hårt styrketräning cirka 4-5 ggr per vecka då jag gått igenom hela kroppen. Inga sötsaker, ingen alkohol, inget småätande eller dylikt. Cirka 5 mindre mål om dagen med bra mat, dock ganska mycket nötter och frukt. Dragit ned mycket på portionerna.

Hoppas du orkar läsa ända hit haha. Så till min fråga.

Som det verkar utifrån din blogg unnar du dig ganska ofta sötsaker osv (rätta mig om jag har fel) och har ändå definierade magmuskler. Jag kämpar och kämpar med styrketräningen för magen och den fettförbrännande träningen, har tappar cirka 6 cm runt magen på 4 månader och gått ner cirka två storlekar på byxor. 5,5 kg i vikt. Så visst har jag fått resultat. Men magmusklerna blir bara inte synliga!! Blir så fruktansvärt frustrerad. Om jag spänner magen och försöker få tag på fettet kring magen får jag tag på cirka 1,5 cm vilket också innebär huden, så så mycket fett kan jag inte ha. Väger nu 53 kg till mina 165 cm så det jag kämpar för är att få bort det sista underhudsfettet men hur fasiken, ursäkta ordvalet, ska jag göra?

Är det så att jag gör något fel eller är det bara så att det tar flera flera år att bygga upp musklerna så man kan få en definierad mage?

Otroligt tacksam om du tar dig tid att svara på detta, ha det fint!

Hälsningar Agnes

Svar: Hejsan Agnes :-) Först och främst, du ska vara RIKTIGT stolt för resultaten du redan har fått av all din träning och ändring av kosten :-) !

Jag äter en hel del onyttigt, både i rimliga mängder, och ibland ALLDELES för mycket haha !
Men jag försöker sköta min kost "därimellan" genom att äta proteinrikt och inte alltför mycket energirikt.
Och tyvärr... det är inte kul att höra, men detta med synliga magmuskler, inte ens folk som är i "tävlingsform" har alltid magmuskler, det beror lite på hur din genetik är tror jag.. :-/
Vissa har ju lätt för benmuskler, vissa för armmuskler liksom, samma sak med magen.. :-/
MEN jag tror att det också gäller att träna magen TUNGT så kommer de synas mer också.
Michaela

2012-07-12 @ 22:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0