Fråga

Hej E :-)
Jag spanar runt på olika sidor efter bilderna jag lägger upp i bloggen, goooooglar haha :-D

Min träningsbakgrund..
Jag har tränat i flera år, det hela började väl med amerikanska fotbollen vid 11 års ålder.. sedan ju äldre jag blev ju svårare blev de ju att hålla måttet med killarna i laget.. så började smått träna på gym. Gick gymnasium med inriktning idrott också, där kunde man träna 2 gånger i veckan på skoltid, vilket jag gjorde.
Men hade ju inte mycket erfarenhet och visste inte så mycket om HUR jag skulle träna :-D
Har faktiskt varit ganska feg vad gäller att ta i och ha tunga vikter.. nu de senaste året har jag faktiskt blivit bättre på det.
Dock har jag sänkt vikterna lite nu för jag vill ha mer kontakt när jag kör, men kommer varva med riktigt TUNG och KONTAKT tänkte jag :-)
Tror de är bra att köra bådeoch.
Ang min vikt.. när jag var liten/yngre var jag en riktig tjockis HAHA !
Gick väl ned lite när jag började med fotbollen, men vid 14-15 gick jag upp igen och som mest var jag uppe i 70 (!!!) kg..
Dock för ca 1½ år sedan var jag istället alldeles för smal.. min rumpa vart obefintlig haha... musklerna jag byggt upp försvann. Så där är ett bevis på att de inte alls är bra att gå in för hårt med träning och förbränning.
Nu försöker jag hitta en bättre balans... kroppen har ännu inte återhämtat sig för allt jag utsatt den för.
Hormonbalansen är kaputt men jobbar på att få ordning på den.
Dock har de ju också mycket med att jag är väldigt stressad och orolig i mig själv + att jag inte mår allför bra som också påverkar mer än man tror.
Blev ett väldigt konstigt svar på dina frågor kanske haha.. och vet inte om jag gav dig de svaren du ville ha, annars är de bara att fråga igen :-D


Kommentarer
Postat av: E

Ok tack för svaret :)



Hittade din blogg förut när du bloggade på metrobloggen. Tycker du är grymt snygg och att du inspirerar så mkt. Såå mkt snyggare att vara smal, fit och vältränad än bara mager o spinkig som alla andra bloggare är!



Vad tränar du efter för program nu? Har du någon övning du rekomenderar för tjejer, förutom knöböb och utfall då som är självklart :P

2012-02-05 @ 09:43:08
Postat av: Micha

Jag kör styrka 4 ggr vecka nu bara :-)

Oftast bara 2 set per övning också, ca 3 övningar per muskel , så blir ganska snabba pass :-)

Hmm... de finns ju en del bra övningar du kan komplettera med.. benpress, hacklift, frontböj.. de finns så mycket, kör de du tycker är kul och du känner att de ger dig något =)

2012-02-07 @ 16:29:30
URL: http://michaelamolander.blogg.se/
Postat av: Aurum

Så på TV att det kommer vara en damserie i amerikansk fotboll i år. har du funderat på att spela i den?

2012-02-13 @ 10:19:55
Postat av: Micha

Inga planer på det :-/

2012-02-13 @ 20:07:42
URL: http://michaelamolander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0